Vann cykeltävlingen!

Vi var ut på Hamnkrogen igår. http://www.hotelroyal.se/hamnkrogen/index.shtml Sååå kul! Massor av folk och massor av sol. Jag skulle svinga en bägare med mina arbetskamrater och säga hejdå.

Jag och gubben cyklade ner och det var den värsta resan jag varit med om.
Cykeln är en gammal skruttig en som har sett sina sista dagar. Hur mycket den än tjatar om att få åka med flyttbilen kommer jag bara att ignorera den och kolla snett. Glöm det, du får inte åka med. Fatta!!
Jag myntar gärna Jonas Gardells Shut up and suck!! till den där hojen.

Vingligt och skevt bakhjul
Vingligt styre
Gnisslande trampor
FUL

Så skämmigt att åka bland folk. Men vad gör man inte när man inte har råd till taxi :-)

Hem med några under västen. Kroppen skriker HEM, HEM, HEM
Men hur långt är det inte? Orka, 3 km typ...........och UPPÅT.
Jag förstår att det heter BondsjöHÖJDEN
Alltså det måste ju bara vara lika högt som Kebnekaise eller så.....
Cyklade och cyklade. Både jag och cykeln var ju vingliga och FULA. Regnet strilade och frisyren liknade en blöt katts. Luktade säkert likadant också.
Trampade fortare och fortare och jag dagdrömde att jag var med i Giro d'Italia eller nån annan tävling med konstigt namn. Gubben med sina 7 växlar hann inte med. Han berättade sen att han aldrig sett nån cykla så fort som jag gjorde. Vägrade stanna och hämta andan.
Ha ha, kan skratta åt det idag. Usch tur att klockan var halv tre på natten och de flesta människor låg och sov.
Annars hade de väl ringt hispan.

Det bästa av allt är att jag
vann cykeltävlingen!!!!!!!!!!
1 Marita:

skriven

Mohahaha....skulle velat vara en liten fluga eller nåt som kunnat kika på din framfart där mitt i natten....Låter som ni fick en härlig kväll-med en hel del motion på hemvägen(smart o ta cykeln...förhoppningsvis försvann allt det goda ni intog under kvällen på vägen hem ;)..)
Kram marita-5 kilos

Kommentera här: