En busschaufförs död

Ja det låter som en fin bestseller-bok va?

Men han ska vara glad över att jag inte fick tag i honom med mitt dåliga berömda morronhumör.

Tänkte ta en tur med familjen över till Åland med Eckerölinjen

image30

Gick upp tidigt och åt en stadig frukost. SL-bussen skulle ta oss till färjelägret. Vi gick över gatan och katten Sigge följde med. Shit, katten höll på att bli överkörd. Tog barnen i handen och ställde oss vid busshållplatsen.
De var förväntansfulla. Åka buss är ju hur kul som helst.
image31

Bussen stannade och gubben i sa att ska ni till Grisslehamn så kan ni ta nästa. Han kommer snart och det är bara att vinka in. Efter ett tag kom nästa buss, men tror ni att han stannade eller?? NEJ, han vinkade att det kommer en till om typ två minuter om det nu var det hans två fingrar i luften menades. Men vem vet. Han pekade väl fuck you till oss...
image32

Det kom ingen mer buss......Vi fick slänga oss i bilen och åka i vrålfart till färjan. Hann precis. Bussen såg vi där och han ska vara glad över att jag inte hann ifatt honom för då hade han åkt på en redig utskällning.
Nä, på måndag är det jag som ska ringa SL och begära både det ena och det andra....


Ja jag kommer vara den där tjurkärringen på parkbänken som matar duvor och hytter med käppen efter dem som går förbi sen när jag är pensionär
image33

Kommentera här: