Tvättstugan men till vilket pris?

Jag verkligen hatar tvättstugan.
Har tyckt om den ibland, men det är när jag har fått sällskap ;)
Men men det är ju jul så alla vill väl ha rena kläder i familjen.
Som tur är har jag inte mycket. Hinner till och med ner en sväng på stan för att köpa julklappar och vin till mamman ;)
Tänkte boka ny tid, men tänker: äh, skiter i det. Den som vågar han vinner. Det är ju jul så folk har väl inte tid så jag kan väl spontanboka längre fram.
Kollar och ser att det är många luckor.
Men upptäcker något sjukt.
HUR FAN KAN MAN BOKA TVÄTTSTUGAN KL 16.00 PÅ JULAFTON???
Sitter inte folk och äter middag då precis efter Kalle? Käkar god mat och dricker julöl och doppar i grytan?

Kling kling. Alla kollar upp. Jaha nu ska pappa hålla tal. Alla är tysta och lägger ner kniv och gaffel.
Jo, jag vill bara tala om att jag sticker till tvättstugan nu.
Ungarna ler och vet vad som är gå gång.
Nu har pappa glömt bita av snapsen och säger att han ska till tvättstugan fast han menar köpa tidningen.
Pappa reser sig upp och går iväg.
Tror du gubbfan kommer tillbaka?
Nä, för han står ju i den förbannade tvättstugan och hänger och viker och manglar och städar bort ludd från torktumlarn.
Ungarna griner och skriker där inne.
VART FAN ÄR TOMTEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN??
Vilket kaos!
Mamma gråter
Farmor får hjärtklappning
Morfar tar och sveper hela flaskan
Ungarna har börjat slita upp julklapparna ändå

Nej gott folk. Man bokar inte tvättstugan kl 16.00 en julafton. Punkt slut!!

God jul!!!
1 annmari:

skriven

skulle kunna vara jag ;-)



kram annmari

2 Åsa:

skriven

GOD JUL till dig och dina kidz!

3 Marita:

skriven

God jul på dig-hoppas ni får en underbar julafton imorrn o att tomten kommer med många fina klappar till dig//Kram marita



Kommentera här: