Tjyvar i min närhet

Det är fredag! Barnfritt ! Krogen!

Sitter hos syster och det är bestämt att jag ska sova över.
Tar med mig mina tjänstekläder.
Packar en Willys-påse med allt som är viktigt:
vin
öl
smink
mousse
borste
kedja
tag
kläder
skor
Ställer den i hallen och sätter mig i köket.

En australien-vagabond är äntlgien hemkommen och kramar moster gott.
En systerson tar med sig en datamus och säger tja, vi ses efter helgen

Prat och mys i köket.

Rätt var det är dundrar ett gäng ohängda ungar och deras pojkvänner och vän.

Lirka upp skumpan.

SKÅL!
De går och det blir tyst!

Mutar en motvillig unge att vara barnvakt. Känns igen från 90-talet då egen lillasyster blev utsatt för samma övertalning.

Hem på natten. SOVA.
UPP fort som f-n.

VAR ÄR PÅSEN? VAR ÄR MIN PÅSE? TA FRAM PÅSEN!

Alla mina tillhörigheter är totalt borta. Ingen har sett den.

Ångest!

Det spökar
Shit!

Det måste finnas några som gillar att klä ut sig i mina tjänstekläder. Lite kinky faktiskt.

Vila i frid kära kläder. Ni var en bra vän.
1 annmari:

skriven

ajajaj, så åkan det bli efter en tur på krogen ;-)

Kommentera här: