Människor i min närhet med gråt i ögonen

När människor i min närhet mår dåligt mår jag detsamma.
Jag försöker hålla huvudet högt och låter dem lägga sin ångest i mitt knä
Jag vet att jag med min förståelse och närhet kan få dem att se det ljust för stunden

Som :

Kvinnan i mitt hjärta som mår så dåligt att hon inte ens kan erkänna det för sig själv
Den hemlige vid inte ens trettio fyllda har sån ångest för allt som händer att det är sorligt att ens titta på människan
Arbetskamraten som ser ledsen ut pga olycklig kärlek och utmatthet
Modern till alla barnen som är utspridda och som hon inte riktigt når fram till fast hon vill av hela sitt hjärta
Okända i datorns värld förlorar män och gamla mor och farföräldrar som det inte alls är roligt att läsa om
Han som gått ner flera kilo i vikt och som ser så bedrövad ut när jag möter honom på stan
Han som gråter som ett barn för att allt känns så jobbigt

Jag vill bara skrika ut att jag TYCKER SÅ MYCKET OM ER ALLIHOP och att jag tänker på er och jag finns för er när ni helst behöver

Puss och Kram

Kommentera här: