Stolt över mitt yrke

Ja jag är fanemej stolt över mitt yrke.
PLIT
Vad är det för fel med att jobba på en anstalt?
Jag gillar att vara där innanför murarna med dessa trasiga, kriminella män.
Fy fan vad många av dem har varit med om skit i sina liv. Från bebisåldern upp till nu.

Men man är även hatad.
Nån fånge sa: skaffa dig ett annat jobb.
Men som vaddå?
Telefonförsäljare.

Men jag går dit varje dag i mina blåkläder och jacka med gula revärer och skäms inte ett dugg.

Efter jobbet så var jag jättestressad. Var tvungen att rusa in på affären.
Gillar inte att gå i uniformen, men hade inget val. Ungar ensamma i bilen och stressad för att de var så hungriga.
Rusar in på Willys för att få tag på nån risgrynsgröt i korv.
Jag krockar med en kille och hans tjej.

Han kan inte låta bli att kommentera. Till saken hör att jag aldrig blivit påhoppad förut eller fått någon kommentar.
Han säger: jävligt fin jacka. Jävligt snygg med gula revärer. En sån skulle man ha.
Jag tvärstannar och vänder mig mot honom: ja vill du ha?
Han drygar och säger: nä, aldrig skulle inte tro det.

Jävla pundare! Blir så förbannad! Hade jag haft mer lugn och mindre stress i kroppen hade jag läst lusen av honom.
Han hade full koll på kläderna. Han jobbar säkert på fabriken Johan Skoglundh
1 Linda:

skriven

Klart och bra att du är stolt! Inte många skulle klara av ditt yrke, och det vet nog också de flesta. Gott att du så snabbt kontrade den där killens kommentar! Är jag oförberedd har jag en förmåga att komma på fyndiga mothugg långt efteråt... :o)

Kommentera här: