En vanlig dag för en pendlare...

Detta har hänt när min vän åkte buss från Sthlm till Norrtälje

Svart kvinna med två gapiga ungar på bussen. Min vän sover, blir väckt och stirrar surt.
Sätesgrannen: det var ett jävla liv på ungarna.
Min vän: ja!
Sätesgrannen: hon borde ge ungarna en stor jävla banan så att de håller käften.
Min vän: ha ha, ja
Sätesgrannen: de är ju vana vid att gapa i öknen så ingen hör dom.
Min vän: mm...
Sätesgrannen: en sak kan de, utlänningarna. Och det är att skaffa barn.
De gör inget annat än att ligga på rygg!
Min vän:hmmm....
Sätesgrannen ger sig inte utan är riktigt sur och säger: hade de varit från Ryssland hade de hållt käft. För där är de uppfostrade!
1 Anonym:

skriven

... härligt med rasister.

2 Anonym:

skriven

Detta är alltså en vanlig dag på en pendlarbuss.... Jag vill med detta bara beskriva hur vissa av oss svenskar uttrycker oss i tid och otid...tyvärr allt för vanligt bland 40-talister...

Kommentera här: