Midsommar 2010

Det var jag och mina små snuttisar. Det har aldrig hänt sen 1992 sen jag firade midsommar med barn att jag varit helt ensam vuxen. Jättekonstigt kändes det.
Vi gick upp till Nordrona i solen och vi var så fina alla tre. Jag sjöng sommarsånger för dem och vi pustade och frustade upp för den sega backen.
Det var jättemycket folk. Inte så konstigt med tanke på solen som stod som högts och lös så vackert.
Vi hittade en plats där vi bredde ut får filt och dukade upp med kex och bullar och festis. Sen kom vackra My och fina Malin förbi och tiggde nåt drickbart och tog kort på oss.

Albin och Hilda fiskade i fiskdammen som hade en kö på säkert 25 meter. Sen drog trubaduren igång med sitt sommarsångande...eller...dansbandslåtesjungande...passade inte in. Helt klart fel låtval, men Tangen är Tangen :)

Stången åkte upp i skyn och vi hittade varsin hand att hålla i. Tre låtar orkade dem. Eller Albin två. Sen fick han nog. Efter en stund även Hilda. Hon såg generad ut, vet inte varför :)

Pilkastning och solning på filten.

SEN, SEN...kom det...det som jag verkligen avskyr med BKV:s firande av midsommaren....DEN DÄR JÄVLA VARGEN var på väg. Ungarna är ju livrädda för den. Fattar dem inte det? VARFÖR ska fanstyget komma? VARFÖR? Nu fattade jag varför Hilda inte ville, hon var ju spänd för att vargen var på väg. Hon vågade ju inte dansa ifall han skulle dyka upp. Han dök upp..i fotbollströja och hette Ylva...suck! Jäkla partydödare!
Ha, där fick dem!! Jag plankade in bara så att ni vet!!

Sen gick vi hemåt och Angelica kom hem från sitt jobb. Fredrik var och friade i Bergshamra som vanligt :) <3
Vi åt god mat och grillade. Min snart blivande 19-åring tog bussen in till stan och vi andra degade i soffan hela kvällen. Riktigt mysigt.

Glad Midsommar!!

puss o kram

Kommentera här: