Maj månads sista vecka 2010

Det har hänt så mycket trevligt sista veckan i maj.
Först var det teaterdax nr 1. Syster Y kunde inte nyttja sin 40-årspresent så jag tog med mig dottern in till Söders höjder för att gå på Teater 3:s föreställning Sinnen och Minnen.
Wow, vad bra! Improvisationsteater när den är som bäst. Jag vill mer! I höst är de tillbaka :)

Lördag och min dotters sista uppspel. Hon tar studenten snart och går Kulturamas teaterprogram.
Vi skulle se på deras föreställning "Jag skiter i varenda jävla pundhuve"
Det var så himla himla bra! De var så duktiga. Det handlade om 7 flickor på en ungdomsvårdsskola i början av 70-talet. Jag var helt såld. Vilka tjejer. Vilka rolltolkningar. Min dotter var så fantastiskt bra, så enastående!

Söndag och hästhoppning. Något nytt för mig. Aldrig varit på en tävling förut. Min systerdotter Lina hoppade som aldrig förr med Uno som är en travhäst. Hon kom 3:a. Kul! Grattis Lina!

Sinnesrogudtjänst i Elimkapellet. Rofyllt och likasinnat. En fin delning av en kille som går på NA. Magda, diakonen sa mycket fina kloka ord som jag tog till mig. Avslutet i ring och be sinnesrobönen är alltid något speciellt.

Trevlig sommar alla fina människor.
Puss o kram

Kommentera här: