Snart är julen här

Snart är julen här med god mat och gemenskap
Men många av oss kommer kanske inte vara fulländade vid bordet
En son är inte med
En dotter sitter inte där som vanligt
En mammas stol är tom
En pappa skickar inte jul-sms som han brukar
En vän ringer inte upp och säger God Jul!

Det här året har Kent gått bort
Några månader efter togs Tobbe ifrån tre fina barn
1 son och 2 döttrar förlorade sin mamma Anki
Fina Mia kämpade in i det sista men sen tog sjukdomen henne ifrån oss
Alla är saknade
Alla var älskade
Alla finns inte i jul
Första julen efter det onda

Men det kommer att lätta, även fast det tar tid och det får det. Jag har mina tankar åt dem alla.
En strof ur julvisan Julen är här säger mycket

Och jag vill,
tända en stjärna till
den som har frusit och gått vill i världen.
För den som inte finns hos oss,
tänder vi nu ett bloss.
brinner en låga klar
Kom hit, här är den
1 Maria J:

skriven

Fint skrivet gumman men glöm inte att denna jul har det tillkommit en i din värld ju ;) En frukost Fralla har tillkommit och det tycker jag du ska glädjas åt istället för att tänka på det tragiska :)

2 Towe:

skriven

En underbar till har kommit in i min värld och det ska bli så mysigt så :)

Kommentera här: