Hört på buss

När man åker buss får man både höra och se massor och t.o.m bli förbannad!
Går på bussen som är helt full nästan.
Går längst bak. Två säten lediga...MEN de ockuperas av några fjortisars skitstora resväskor. De kollar inte ens på oss. Glor rakt fram och lyssnar på musik ur deras mobiler. Jag stirrar på tjejen som jag tänkte sätta mig brevid.
Skitungen bryr sig inte!
Jag tar hennes feta hårdskalsväska och drar ut den från sätet och lägger ner den i mittgången.
Inte en min från fjortisen.
SUCK!!
Färden mot Stockholm går fint.
Sen börjar fjortisens väska att glida utmed mittgången. F försöker hålla fast den med sin fot. Men bry dig inte, låt hennes väska åka. Hon får ta ansvar för sin egen väska. Fjortisen bryr sig inte. Fjortisens kompis som sitter längst bak i mitten säger till slut: jag kan ta min väska..
SUCK!
Sen sitter jag och lyssnar på tonårssnacket.
- jag är så himla kissnödig!
- kom med nåt nytt
- men vaddå, jag är askissnödig var 30:e minut ju. Vi måste äta när vi kommer fram. Jag är ashungrig!
- jag kan inte äta.
- synd
- meh, det går inte, jag har ju mjukisar
- meh, det är ju det ingen som ser
- jo, jag
- men vi är så snygga ändå att vi inte behöver sminka oss eller byta om
- jag bara måste hem först
- jag är ashungrig!!

Jag har verkligen glömt 1981 när jag var 14 år och världen var väldigt, väldigt liten :)

Kommentera här: