Gröt i stora lass

Nu ger jag gröt, sempers banangröt, som tillägg. Han har inte blivit mätt har jag förstått.....Han har inte gått upp som han ska, så jag ger gröt och jädrans vilken nöjd unge! Han äter med stor aptit och blir mätt och trött och belåten.

Hans tungband klipptes när han var lilliten, men det kan vara så att han inte kan sugtekniken fullt ut och får inte i sig av den feta mjölken som kommer på slutet, för då är väl stackarn helt slut i munnen, när han inte når fram.
Att äta på sked gillas av lillskiten :) Massor. Sluta inte mamma för då skriker jag och blir sur.
BVC pratar om att även komplettera med modersmjölkersättning, så vi får se om det gillas. Men jag tänker helamma länge. Inte byta ut.

Förut sov han bara korta stunder varje gång, men nu blir det längre perioder och han är mycket gladare. Mina bröst hinner fyllas på och inte tömmas varannan timme.
Så en portion gröt och sen amma är toppen för vår bebis :)

Solen är här nu. Och värmen! Oj, vad härligt det är med ljuset, fågelkvittret och våren!!
Trevlig helg!
1 Anonym:

skriven

Kul!! Och skönt för er båda att han får sova bättre på dagen! :)

Våran tös hade gått upp rejält den senaste veckan, så hon var nog extra hungrig när vi var hos er..

/S

Kommentera här: