Byta kör?

Tisdag och körövning.
Går dit efter ett tonårsföräldramöte på 1 timme och känner mig helt slut.
Slut i ögonen...de nya glasögonen är inte mycket på...de stör mig. Jag kan inte läsa då får jag ont i ögonen. Nu hade jag ju inte ens med mig mina läsisar, gammal som jag är...hur skulle det gå?
Jag menar..jag som är sån hejjare på att läsa noter...NOT!
Men text...Försök själv att läsa på engelska med dålig syn. Yesterday.....det ordet blir inte snyggt utan glajjer.

Ser till min fasa att J inte är där. VA FAN! Skolkar kärringen igen? Jag vill ju höra hennes röst och känna hennes spott i nacken ju :)
Men, men hon hade väl fått förhinder igen kanske.

Upptäcker att damen till vänster inte heller är där...vad nu? Du är ju mitt stämstöd......Nä jag fick sitta brevid tanten som säger: du har god körvana va? Du kan ju det här. Jag lyssnade på dig förra gången. Men sluta lyssna på mig. Jag kanske bara låtsas. Jaha, så nu ska jag sitta brevid en som inte kan...ORKA.
Det kraxas i stämmorna och körledaren kör för fort fram. Inget nötande....hur ska det då sitta?

Mina ögon börjar få långblink. Ansträningen gör det inte bättre och jag kommer på mig själv att tänka på annat och vill bara hem. Wordfeudar och Facebookar i pausen för att bli lite piggare.

Kl 20.30 är det slut och jag typ rusar ut till bilen som skriker hem, hem, hem!

Idag på morgonen får jag ett mail på fb som säger:
Gospel is da shit. Jag kör det från och med nu.

Men J, din galning, ska du svika mig?

Jag tänker också börja i gospelkören! Så det så!!!

ps. Minns ni Bertil 78+??? Fan gubben är hightech...igår hade han nån manick som han spelade in på när man körde karlstämman. Och vet ni mer...han hade mobil.....Allt svammel om att pensionärer inte kan nutidens tekniska under och inte vet vad en dator är...är helt fel ute kan jag säga. Go Bertil Go Bertil!

Kommentera här: