Kallt på stan

Satan vad kallt det är! -8. Inte så mycket kanske för de som bor i Nikkaluokta med sina MINUS FYRTIO. Men i blåshålet Roslagen är allt under -5...suuuuperkallt!
Jag dör av förfrysningt. I tårna.
Jäkla skit att jag inte har riktiga vinterpjuck.
Går på julmarknaden och känner mig som Raskens när han är ute i kylan och förfryser sina fötter.
Tur att Åhléns finns. Där kan man ju vandra dag ut och dag in. Finns så mycket att titta på och trevliga är dem också som jobbar där.
Något som får mig förskräckt det är när jag ser ungar springa omkring på stan, utan täckbyxor och bara har tights. Så oansvarigt av föräldrarna. Klä era ungar för bövelen!
Eller flickan i vagnen vars syskon värmer sin systers fötter ....då blir jag ledsen.
Trevlig när stan livar upp. I år vart det ingen luciakröning för oss. Vi skippade det. Stå där och frysa och så ser man ändå ingenting. Nä, det blev lussebrödsbakning istället. Najs värre.
Snart är det lucia och julen närmar sig.
Mysigt
 

Kommentera här: