Lucia Jul Födelsedag

Det har varit hektiskt runt Lucia och Jul.
Luciatåg i skolan
Luciatåg i kyrkan
Körövningar
Uppträdanden
Julshower
och så lillemans 2-årsdag :)
 
Många långa intensiva övningar inför luciatåget i kyrkan. Det är alltid lika kul att få sjunga. Det är intensivt i 3-3½ timme, men vad gör väl det? Det är uppfriskande. Och vår körledare är en ren inspirationskälla. Så himla bra!
Dottern Hilda har henne också. Det är så mysigt att få gå i samma luciatåg som sin dotter vill jag bara säga. Jag blir så rörd. Att se henne framför mig stå där och sjunga är så mysigt. Att se henne skrida fram till micken och sjunga en vers i en fin sång gör att tårarna rinner. Gullfia, så duktig <3
 
Min kör skulle inte bara vara tärnor utan strax innan jul övade vi även inför Anders Ekborgs julkonsert. My God! så häftigt. Jag har alltid gillat honom. Gillar hans styrka i rösten. Att få stå bakom honom och köra var ju helt fantastiskt. Wow, vilken upplevelse. Ser fram emot fler gånger. Förra gången var det Magnus Carlsson, och nu Ekborgarn :)
 
Angelica går en Sång- och Teaterutbildning på Sundbybergs Folkhögskola och de skulle ha julkonsert. Jag och Albin åkte in och var förväntansfulla. Och jäklar vilket ös. Guud så duktiga de var. Jätteroligt att lyssna på vad de lärt sig under terminen. De måste ha bra ledare för det var klass på mycket där vill jag lova. Tittade bakom programhäftet och upptäcker ett för mig känt efternamn. Roligt ju och världen är bra liten. En kollegas moster ;)
Angelica sjöng Amanda Jenssens Another Christmas...oj oj oj, då dog jag. Angelica är inte den som står i centrum och river av en och annan låt inte...nä...det är knappt jag hört henne sjunga. Hon har suttit i flickrummet och nynnat och spelat och komponerat och när jag stigit in så har hon sagt: gå ut mamma! Men nu sjöng hon så hela min kropp blev till gelé. Jag svimmade nästan. Det var så himla bra. Så vackert! Jag är en sån stolt mamma som har så begåvade musikaliska barn!
 
Så kom Julen och allt som där hör till. Friden infann sig till slut. Två av fem barn var på plats. Jag tycker det är jobbigt när inte alla är samlade, men nästa år ser det annorlunda ut. Som tur är kunde äldsta sonen komma loss dagen efter i alla fall. Vi åt och åt och åt. Vi storknade. Vi tog paus och åt igen. Det är julen det :)
Ner till syrran för Ris à la Malta och lite spela spel. Jättemysigt!
Det är härligt med höga röster, vinnarskallar och tandagnisslan. Blir så full i skratt :)
Fick även i dagarna veta att vår stora familj ska få tillökning i sommar. Det gillas jättemycket :)
 
 
2 år!
Redan! Vart tar tiden vägen? Liten fis börjar bli stor. När man är två år så kan man massor. Man vill massor. Man kan säga massa ord och man kan förklara sig. Man blir sur när man inte får som man vill. Man skrattar så det kluckar och man heter Oschy :)
På Juldagen för två år sen kom lille Ozzy till oss. Ingenting är sig mer likt.
Älskade lilla gubben vad vi älskar dig!
Grattis på födelsedagen!
 
 
Annandagen var regnet som bortblåst och vi kunde gå ut och gå en sväng. Sen kom faster Nina på besök och hennes barnbarn Nova. Russin och Mariannekarameller var favoriter.
 
Nu vankas jobb i tre dagar och hela nyår, men vad gör väl det. Huvudsaken jag är ledig över julen.
God Jul
och
Gott Nytt År
Välkommen 2014
 
 
 

Kommentera här: