Bra dag

Idag har jag haft en bra dag.
Den började i kaos kan jag säga.
Först kissar han på hallmattan. Duscha, skölja sand, sand, sand. Dripp dropp genom lägenheten.
Sen vill jag att han ska lukta på fina blommorna och blomvattnet rinner ner i hans yoghurt...suck.
Sen ska det så klart bytas blöja precis i sista sekund innan vi ska åka. Stön!

Kommer ner till bussen och jag struntar att krångla mig på då jag ser att det redan finns en barnvagn. Väntar i tio minuter på nästa så jag är först. Den rullar in sakta. Jag börjar göra mig beredd. När bussen stannar in dyker han upp. Gubben från helvetet! Han luktar illa och har för stora kläder. Kommer som ett jävla jehu med sin rullator. Vill liksom tränga sig in före mig. Grymtar och säger nåt som jag inte riktigt uppfattar. Men han är sur på mig. WHY? Jag säger åt honom: Du, jag var först här!! Han är tvungen att vänta på sin tur och sen går han och sätter sig. Precis innan bussen ska åka så reser han sig med sin magnumglass. Blir rädd att han ska tappa den i Ozzys vagn. Han lämnar bussen. WHAT??!!
Vid Donken kliver det på 1...nä 2 barnvagnar...men asså, ta nästa buss. Inte nog med det. En tjej i rullstol. Vad är det här?
Jag får hjälpa till och byta plats på min vagn och det lyfts och stånkas rullstol och tjejen, kärringen i rullstolen säger: I´m heavy. Joru, det vet jag nog fan. BANTA!!

En dag som var helt i kaos på förmiddagen, men som avslutades bra. Med dottermys, långpromenad och får och hästar och gamla statarlängor och forntidsgravar. Ozzy missade allting. Han sov :)

Det bästa med mitt jobb är att man får ledigt på vardagarna ibland och det är då man ska passa på att njuta. Njuta av sin lille son som slipper vara på dagis. Njuta av småbarnstiden så mycket som möjligt. Snart är han lika stor som Angelica 22 år och bjuder på fika i sin egen lägenhet.

<3 <3 <3

Kommentera här: