Helgmys och olika sorters kärringar

En helg ledig. TACK!
Det behövde jag efter allt som varit jobbigt sista tiden.
Var till jobbet och pratade och sen hem. Första sjukskrivningen på åratal. Slowmotion-Towe. Ligga på soffan är kanon. Ligg där sa en kvinna och plinga med klockan :) Kunde inte annat :)
Ungarna käkade chips, som luktade asäckligt och själv drack jag vatten.

Lördagen var den stora blomsterdagen. Ååå vad jag älskar blommor. Det är så härligt att gå där inne på Blomsterlandet och dofta in och dofta in och dofta in. Underbart. Handlade till vår lilla, lilla balkong. Önskar att vi hade en mycket större, eller en altan eller en egen plätt. Men, men man gör så gott man kan med det man har.
Fick en kopp kaffe hos syrran medan vi satt och mumlade och grymtade som kärringarna i Helt hysteriskt. Blir man så här när man närmar sig över 50? Skvallrar och håller på?

Apropå kärringar!!! När jag skulle handla jordgubbar så stod jag och valde bland kartongerna. De är inte så stora och röda just nu :( En sak jag gör är att använda ögonen. Lyfter också alltid på backarna för att ta ur en back längre ner. Det kommer jag fortsätta att göra efter gårdagens händelse. En kärring!!! i min ålder eller kanske yngre, tog sina fula fingrar och norpade en jordgubbe ur en av lådorna. La den gröna kvisten i lådan och tuggade och mumsade. Fy fan!! Jag fann mig inte. Blev bara förbannad. Så oförskämt! Gör hon så när hon ska testa bananer också eller öppnar hon falukorven och tar sig en tugga? KÄRRING!

Vi var på lekplatsen och en kärring ropade och hejade. En finska som lät som hon sluddrade men det visar sig att hon ropar på Frallan. Hallå, du, hallå, kan du hjälpa mig? Behöver lyfta en TV från mitt rum till det andra. Han går dit och hjälper till. Hilda säger: tänk om hon har rövat bort Frallan nu??? Då jäklar säger Albin, slår jag ihjäl henne...oj...UNGAR! Jag gick fram och kollade om han hade kyssmärken på halsen, men inget syndes ;)
Jag tror att jag och ungarna ser på för mycket dålig film hahaha.

Nej, nu ska jag fixa till Hilda som ska förvandlas till en rollkaraktär som heter duga inför kvällens musikal i Norrtälje Kyrka :)

Tjingelingeplingsingdingdingking!!!



1 Sofia:

skriven

Hette hon Katarina? ;)

Svar: Hahaha, tror fan det!!!
Towe

Kommentera här: