Min fina 10-åring

Idag för exakt tio långa år sedan föddes mitt fjärde barn.
TIO år...asså hallå, vart tar tiden vägen?
Minns det som igår när värkarna ääääntligen satt igång efter 15 dagars övertid.
Jag var så less på slutet och hade gett upp hoppet totalt.
Man misstänkte att även det här barnet var stort, så den 24 november kl 8 hade jag tid för tillväxtultraljud.
När jag kom in på morgonkvisten så var det sååå nära att jag fick åka hem igen för värkarna avtog.
Åkte upp till UL-avdelningen och där såg man att barnet säkerligen vägde runt 5 kilo. Skönt att få veta.
 
Kl 12.24 kom hon så till slut ut. Stor och fin och det allra bästa som jag önskade: Det var en flicka!
En tjej! En lillasyster till Angelica, Fredrik och Albin. Hon var så go och rund och trind. Störst på Sundsvalls BB med sina 5610 gram. Oj oj, lite mer än 5 alltså.
 
Idag är hon en lång, smal tjej. Med fina ögon och vacker mun. Ankmun som jag brukar säga. En sångröst lik en ängels. Ett hår som alltid skruvar sig i topparna. En pysseltjej. En humoristisk flicka. En jätteduktig storasyster.
 
Älskade Hilda, GRATTIS på 10-årsdagen!
 
Puss och kram
 
Mamma
 
HIlda med sin kusin Lina                                                                              Foto: storebror Fredrik
 

Kommentera här: