Du är dålig!!!

När mina barn går till skolan känner jag mig trygg
När mina barn går till skolan vet jag att de trivs
När mina barn går till skolan vill jag att de ska känna sig nöjda efter dagens slut
När mina barn går till skolan ska de behandla sina kompisar och lärare med respekt och även förvänta sig samma sak tillbaka
 
När mina barn går till skolan ska de inte få höra: Men tänk med hjärnan! när de klipper fel i ett tyg
När mina barn går till skolan ska de inte få höra: Använd datorn istället för du skriver som en kråka
När mina barn går till skolan ska inte deras kompisar få höra: Skönt att det snart är fredag så jag slipper se dig
 
Hade jag varit skådespelare så hade jag nu bett att få rollen som Tzatzikis mamma, åkt ner till skolan, sparkat in dörren till rektorns kontor och gapat: Vad i helvete håller din jävla personal på med??
Ta in idioterna på samtal och sjukskriv dem med omedelbar verkan om de är så jävla trötta.
Men en sak är de bra på. Det är att kränka barn och säga oacceptabla uttryck
 
Jag blir arg, ledsen och frustrerad
Ska det behöva vara så här? Det hoppas jag inte.
Jag hoppas på en bra förklaring och en sådan som jag kan ta till mig och förstå.
 
När mina barn går till skolan ska de göra det med glädje

Kommentera här: