När man bestämt sig

När man bestämt sig kan det kännas skönt på alla sätt.
När man bestämt sig och det inte blir som man tänkt sig kan det kännas lesamt.
När man bestämt sig efter att ha funderat hårt och fått råd och stöd från de som känner en bäst är det det bästa.
Jag har bestämt mig!
 
Jag åker inte till Stockholm imorgon.
Jag sjunger inte två låtar.
Jag skickade in min video, men går inte längre.
Det var ett stort steg för mig.
Tack alla! Tack Angelica K!
Efter att ha fått det där vilda kortet så fick jag en inre stress.
Stress av att det var för kort tid kvar.
Stress över att inte hinna med.
Visst, sjunga kan jag. Men en sak kan jag inte och det är noter.
Jag kan inte heller spela något instrument. Jo, Flickan i Havanna på gitarr (Tack Sussie), men den duger ju inte då:)
Vad jag kan är att lära in mig låtar på gehör. Lyssna, sjunga, traggla, spela in, lyssna, sjunga och sen stå i en kör och tillsammans med likasinnade få en fin klang och en stämma som stämmer.
Men att åka in och inte göra det bästa ifrån mig det gör jag inte. Därför så bestämde jag mig häromdagen att inte göra det. Och vet ni? Det känns så skönt. Nu är jag glad och har släppt tanken. Men resan hit till det bestämda var rolig och spännande, absolut. Nu känns allting jättebra! :)
 
En god vän ville bjuda på tjejmys. Jag blev jätteglad för det. Det är inte så ofta jag går ut nu för tiden. Så jag såg fram emot det så himla mycket. Såg hennes fina dukning på facebook och längtade. Längtade efter att få sitta där och snacka tjejsnack och skratta och umgås. När man bestämt sig för att göra något och det inte blir så, blir det ledsamt.
 
Stackars älskade älskling. Nu blev det din tur. Din tur att få det elaka virusmonstret som oftast kommer vintertid. Krya på dig. Bli snart bra. Låt monstret inte besöka mig. Och du som skulle kolla på spökfilm och ha tantfritt. Imorrn känns allt bättre <3
 
Kram till alla!
 
 
1 CJ:

skriven

Man ska göra som man känner! Du gjorde alldeles rätt. Det var jättekul att du kom så långt som du gjorde,och bara det kan man leva på länge!
Jag år sååå stolt över dig❤️
Kram

Svar: Tack Camilla! Även fast vi aldrig träffats så känner jag att jag tycker om dig! Kram
Towe

2 Sari:

skriven

Bra Towe!
Man ska lyssna till sitt inre,och göra det som känns rätt för en!
Vi saknade dig igår , flera som sa det!
Det går fler tåg,då ska vi dansa och sjunga så grannarna kommer över!
Du har ju redan vunnit! Du gjorde nåt du inte gjort förut! Sträck på dig!Pössssss!

Svar: Ja det kändes inte bra. Som min dotter sa: åk inte dit mamma om du känner så där, för då kommer du må ännu sämre efteråt. Så sant. Jag håller mig till Gospelkören ja:) Där sjunger man på känsla och inte så mycket efter noter. Underbart! Ååå, jag hade så gärna varit där. Hade ju köpt nya kläder och även en present till dig, så jag kommer över och dansar så grannarna kommer över och det gärna snart :) Och då hoppas jag att familjen är frisk!! Tack Sari för värmande ord. Puss!
Towe

3 annmari:

skriven

hoppas du inte ångrat dig, det hade jag gjort. Försökt komma med Team Rickard 2 gånger, men de har inte förstått vad de gått miste om när de sagt nej tack. Men jag fortsätter med min Titanickör, för jag älskar att sjunga
kram

Svar: Jag känner mig helt chill med mitt beslut :)Det är bra, på dem bara :)
Jag sjunger på jag med i min gospekör jag och trivs som tusan
Towe

Kommentera här: