Söndagsbarn

Söndagsbarn, barn födda under söndagsdygnet ansågs enligt folktro besitta egenskaper som skulle ge dem framgång i livet. De hade i en del fall också förmåga att bota sjukdomar, och de var synska, vilket innebar att de kunde se sådant (övernaturligt) som var fördolt för andra människor
 
 
Lille vän! Grattis till det nya livet!
Grattis My och Jonathan till er son!
Han kom till slut!
 
Alla väntade och väntade och väntade. När ringer hon? När ringer han? När kommer bebisen?
 
Till världen kom sen bebisen. Bebisen med stort B. Vilken bebis. Så fin och så go. Så fin som en prins. En fin mun och den där näsan vill man bita i. Som hämnd...
 
När My var liten så bet hon Anglica i näsan så att det stod härliga till. Redan då hämnades vi med att ha ner en Disneytavla så glaset for i backen ;)
Ett minnen jag har med My som vuxen kvinna är när hennes mor var sjuk en midsommar och vi gjorde gino till efterrätt. Först gången jag åt det. Sen kollade vi på film. En annorlunda midsommar, men så minnesvärd.
 
Att komma på en söndag och vara synsk och ha något övernaturligt i sig. Något trollskt. Det är inte så konstigt när man föds av en trollmor. Lilla My, med det busiga håret och den fina näsan. Hon såg ut som Ronja Rövardotter som liten. Minstingen har nu blivit mamma. Den vackraste mamman jag någonsin skådat. Hon förstår inte hur vacker hon är. Hon skulle kunna slå ut vilken topmodel som helst. Med de där ögonen. Med det där håret. Med hela henne <3
 
Hon träffar Jonte den spillevinken. "pantchefen", fiskarn, yrvädret :) Resultatet av två människors kärlek resulterar i ett litet underverk. En pöjk som jag är så nyfiken på. Vill dofta på. Vill smeka lite på ett finger.
 
Min älskade systers ANDRA barnbarn. Men guuud! 2:a barnbarn! Jag fattar ingenting. Hon får barnbarn lika tätt som hon själv fick barn. Jag hänger inte med. Jag längtar till den dagen jag själv ska få bli mormor och farmor. Men under tiden jag väntar får jag snusa på mina systerdöttrars bebisar. Det är lycka det!
 
1 my:

skriven

Åh vad fint skrivet! ! 😘💜💜💜

2 my:

skriven

Åh vad fint skrivet! ! 😘💜💜💜

Svar: Det kommer från hjärtat! Jag tycker så mycket om dig. Jag tycker så mycket om dina syskon och jag kommer att tycka om och bry mig om era barn som om de vore mina egna barnbarn. Puss o kram
Towe

Kommentera här: