Mormor

Jaaaa, jag har blivit mormor!
Granny, Grandmother.
Mormoder!
Men hallå, vaddå mormor? Känns så annorlunda, men så härligt!
Min dotter har blivit mamma. Mitt förstfödda barn har blivit förälder.
Det är helt...jaa, sjukt konstigt. Hon som är så liten än 😇 Eller hallå, vakna upp nu mormor, kvinnan är 28 år och har man och BARN!
En....
Så himla roligt! UL, sa att det kommer en liten Stella, en flicka! Det planerades, iordningsställdes, budades hem rosa flickkläder och ljuvliga sidenklänningar med volanger. Hilda och jag gick på klädloppisar och köpte rosa mössor och blommiga bodys.
 
Vi väntade och väntade och dagen D var kommen och det var dags! Herregud, ska de inte ringa snart, herregud har det hänt nåt, nu borde hon väl ha fött??
Jag har alltid numera ringsignalen på, men stänger av aviseringar. Klockan ringde för jag skulle upp och jobba. Jag slår på aviseringarna igen. Det är ju jobbigt att ha på dem för jag vaknar av minsta lilla och det funkar inte om jag mitt i natten ska få info om nytt liv i Papa Pear, eller Candy Crush 😛
 
Pling!! Kl 03.36 fick vi en POJKE! haha, jag skrattade och skrev Grattis! vaddå pojke? Ler för mig själv för den där Marcus är lite rolig så här på morgonkvisten. Han svarar: vi blev lagom chockade...
Jag puttar på Frallan som sover. Du, de fick en pojke! Va?! En pojke, vaddå? Jo, de fick en pojke! Ozzy mumlar och säger, vad högt ni pratar, ni väcker mig! En pojke! Haha, händer sånt? Det är sånt man tänkt på, sånt man undrar om det hänt nångång.
 
Jorå, en liten pojke! Jag sparar alla bilder de skickar. Jag screenshotar från Snapchat och gör en egen liten barnbarnsmapp i min lur. Jag är så himla glad! Jag har blivit mormor för första gången. Det är stå stort! Så himla stort!
 
Angelica och Marcus har fått en liten son! En liten jättefin bebis. Så gullig att jag dör gulligdöden. Längtar så tills jag ska få träffa dem, träffa mitt barnbarn!
 
Angelica jag är så stolt över dig. Så glad för din skull! Jag älskar dig! Tänk att du äntligen träffade din drömprins och fick ett efterlängtat barn. En sak som nu återstår är om du kommer tycka om barnet mer än katterna. Marcus har redan förklarat för mig att han kommer på andra plats. Först kommer katten Charlie, sen Marcus, sen katten Leo och nu kom ju sonen. Så har Marcus tur behåller han andraplatsen, men har sonen tur så hamnar han först, men det är inte säkert säger Angelica, som den catlady hon är hehe. 😁
 
Personer födda på en tisdag kämpar och kämpar och ger aldrig upp. Ni är uthålliga och modiga, men ni kan också vara mycket impulsiva och oförutsägbara. Lille barnbarn, mormor är också född på en tisdag, så jag kommer alltid förstå dig och tro på dig. Jag kommer skydda och ta hand om dig. För alltid!

Kommentera här: