Även solen har fläckar

Varför har mina solar fläckar?
Varför mår de, som jag bryr mig om allra mest och så mycket om, så dåligt?
Varför varför?
Trötta kroppar.
Ledsna ögon.
Tunga sinnen.
Tunga steg.
Jag orkar inte så mycket mer säger en av dem till mig.
Jag är helt slut invärtes säger en annan.
Hur ska jag själv orka? Vill inte se dem må dåligt.
Kan inte allt bara vara en dröm?
Men jag orkar!!
Jag gör verkligen det!
Det händer så mycket skit runt omkring mig som rör de jag älskar och som rör mig, men jag orkar.
Jag sviker aldrig.
Jag viker mig aldrig.
Jag finns här.
Men glöm inte bort att även jag behöver kramar och bli kramad.
Imorse fick jag en välbehövlig sådan. Det var underbart.
Jag är även med i en film. Den heter Kramer mot Kramer 2.
Inget hemskt ska få hända.
Ingen kroppsdel ska få ryckas från min kropp.
Jag tänker kämpa med näbbar och klor.
Då kommer lejonet i mig fram.
Jag älskar er alla!

Kommentera här: