Solen gör en glad

Var ute och gick på Valborgsmässoaftonens förmiddag.
Jag och syster var ute i 1 timme i spåret. Men vad mysigt.
Bara hon och jag och inga ungar eller annat som störde vår frid.
Ungar är fina så klart, men ibland måste man få egen tid.
Det fick vi. Jättehärligt!
Vi såg gullvivan i blom för första gången. Mmmmm känner doften ännu.
På kvällen var vi och såg på elden efter en underbart god middag.
Mycket folk, glada barn, Göran kom, trevligt, men kallt kallt.
Sov över. Väcktes av sms två gånger. När jag frontar dagen efter blir vissa tokgalna :(

Går upp för att klä mig i blå kläder. Ett fint sms från en fin person. Jag blir alltid så glad av dem.
Jobbar och jobbar. Är tillsammans med de som sladdrat mest. Men ingen är långsint och jag orkar inte längre bry mig, men tankarna finns där. Fint väder, lite oroligt, men ändå bra. Gamla Robinsonvinnare håller tal och alla trivs.

Idag är det lördag och jag älskar mina jobbarhelger! Ser alltid fram emot dem. Blir glad och varm och lycklig. Tycker om att ha rast. Sallad på balkongen i värmen, solen hettar. Det är så mycket som hettar och jag trivs, trivs och trivs!!!
Men tankarna finns där. Vad händer? Vad kommer hända? Finns det något svar? Jag vill ha svar. Det är som en berg- och dalbana. Besvarat, besvarat. Fantastiskt, underbart, bäst och världsbäst, gulligt, rart, varmt, fjärilsgupp :)

Avslutade dagen med att prata med min Y-syster. Fint samtal. Hon pratade, jag lyssnade. Jag pratade och hon lyssnade. Blir glad av det!

Puss Kyss Kram Kel Smek
1 KIKI:

skriven

låter som du och syster hade det jättemysigt tillsammans.

KRAMAR

2 Emma Lindgren:

skriven

Mysigt att vara ute och gå i vårsolen :D

Kommentera här: