Att skiljas

Att skiljas från en partner
Att skiljas från en vän
Att skiljas från en kollega
är en baggis
 
Att skiljas....eller att inte få se sitt barn på 1 vecka är hårt. Jag tror det i alla fall.
Två av mina barn bor hos sin pappa varannan vecka. I början var det hårt. Det var så himla jobbigt att vara ifrån dem. Men nu efter snart 7 år så har jag vant mig. Även fast måndagmornarna är tråkiga. Det är tur vi bor i samma stad. Att vi har nära till varandra. Mina små älsklingar.
 
Att åka till Grekland i 1 vecka utan lillfisen....jag kan inte tänka på det. Jag har skjutit det framför mig. Vi var på konferens över natten för ett tag sen och mitt under lunchen så fick jag en sån längtan efter sambo och son att jag bara ville hem. Då. På en gång! Men hur ska det gå om det händer när jag åker bort? :(
Jag ska åka till Grekland på körresa. Ozzy ska vara hemma med sin pappa. Det är tryggt. Han har pappa.
Tänk om han glömmer bort mig
Tänk om han kallar mig för tant när jag kommer hem
Tänk om han tror att jag är en främmande kvinna
Tänk om....
 
Fast värre om F skulle tycka det.
Tänk om han glömmer bort mig och tror att jag är en ny granne eller nån från Roslagsbostäder som ska fixa hans frys eller att jag är en biltjyv som snor hans bil och sen ringer han snuten och så blir jag haffad, anhållen och häktad och så hamnar jag på Hinsan och så får jag bära mjukisar och smussla med cigg och skala av batterier och tända på brödrosten och så hamnar jag i bråk och får en planka i skallen och så hamnar jag på isoleringen och får kissa när personalen ser på och så måste mina vuxna barn åka långt för att träffa mig och så......
Towe ge upp!!! Vakna!
 
Ozzy och F kommer inte glömma dig.
Du ska bara vara borta en vecka på Tilos i värmen och sola och bada och sjunga gospel och snart är du hemma igen.
 
Vilken tur!
1 Catharina :

skriven

Ja, Towe, vi ska bara vara borta i en vecka! Vi kommer prata om våra "små" och stora 😊. Vi kommer sakna dom, undra hur dom har det bra och om dom klarar sig utan mamma... Det gör dom 💜. Men vi kommer undra ändå...

Svar: Tack för fina ord :) Kram
Towe

Kommentera här: