Bröllopsdagen 25/7-15

Så var den äntligen här. Bröllopsdagen! Den stora dagen!
Förväntningar
Pirr
Fjärilar
Stress
Kärlek
 
Ut till lokalen för att ordna det sista med tipsrundan och sen tillbaka igen.
Tog med mig bubbel och paj till My och hon Lina gjorde iordning mig. Kände mig lugn för det mesta men nervositeten kom och gick. De är så duktiga. Självlärda tjejer som gillar att fixa hår och make-up. Jag kände mig så himla fin!
Tack tjejer!
Under tiden så fotade Marcus oss. Riktigt kul att ha honom där när han fångade olika ögonblick. Det kommer bli fina bilder :)
 
Efter 15 kom Frallan.
En känslostund tillsammans och jag fick min nya förlovningsring och den vackra brudbuketten med rosa Gerbera.
Han var så fin. Så snygg. Så stilig!
Vilken man jag har!
 
Vi åkte till Malsta kyrka och det var tusen känslor i kroppen. 
Angelica mötte upp oss. Hon var så nervös hon med för hon skulle sjunga två visor under vigseln.
 
Ingångsmarschen började ljuda
Först Ozzy och Hilda som skulle strö blomblad i altargången, men han blev nog paff när det var så mycket folk och det tog tvärstopp för honom :) Sofia tog hand om honom. De var så fina. De hade kläder med vårt färgtema: Rosa, Svart, Silver.
Efter de små gick snyggkillarna Fredrik och Albin. Så fina i sina kavajer och silverslipsar och silvriga bröstnäsdukar.
Sist Angelica med rosa klänning och bukett med svart band.
 
Vi skred upp och jag kände mig så lugn. Det som var nervöst försvann.
Vilken härlig känsla. Att få gå där hand i hand med mannen i mitt liv.
Just på väg att få bli Fru Sandlund :)
 
En fin vigsel
Solosång av Angelica där jag i slutet av en visa sjöng för Frallan som en överraskning. Det var så känslosamt och vackert.
Sen kom det bästa
Det bästa var utgångsmarschen!
När den började ljuda i högtalarna så sken alla upp och ett jubel uppstod. Alla skrattade och började spontant klappa händerna. Vem kan motstå det när AC/DC spelar You shook me all night long högt och ljudligt så kyrkan skakade :)
Det blev så himla bra.
Prästen var glad. Vaktmästaren var så överväldigad att han höjde ljudet på stereon. Han sa till oss: Jäklar vad bra det där var! Att ni inte tog Hells Bells då och sen asgarvade han. Bamsekramar av de båda. Prästen sa senare att hon blev tagen av cermonin och allra helst när jag sjöng, för det hade hon aldrig varit med om :)
 
Efteråt fotade Marcus oss i regnet och vem brydde sig om regn. Det var bara härligt! I höggräs, med skumpa och högklackat. Leriga bröllopsskor och klänningen full med småkryp. Fantastiskt!
Marcus var så bra. Fick oss att slappna av och busa.
 
Till sist en hejdundrande bröllopsfest i Bremerska gården med nära och kära.
Vi kom incyklande på våra cyklar med givna konservburkar
God mat och dryck och Sofia ledde allt så bra. Vår fina toastmadame, som höll i trådarna så fint.
Fina tal och sånger. Mycket tårar och skratt.
 
Vilken dag, kväll och natt
Så underbart och avslappnat som vi ville ha det
Alla trivdes och det var meningen
En vacker brudvals som inramning
 
Äntligen är vi herr och fru
<3 Frank och Towe Sandlund <3
Tack alla som var där och gjorde vår dag till ett oförglömligt minne!
PUSS
 
2015-07-25
Malsta Kyrka kl 16.00
Fest i Bremerska gården
Klädsel: Sommarfint
Präst Selma Haraldsdottir
Ingångslåt: Brudmarsch från Väddö
Psalmer 200, 84
Solosång av Angelica
Med dig vid min sida
Jag är din nu
Utgångslåt: You shook me all night long
Brudvals: Dreamer med Ozzy Osbourne
 
 
 
 
 
1 Sari:

skriven

Så vackert Towe! Kan tänka mig hur det var, blir helr rörd när du skriver, du är duktig på att sätta ord i känslor! Super fina var ni! Grattis än en gång till Sandlunds! Livet är en Fest!

Svar: Ååå Sari tack! Vad fint. Puss
Towe

Kommentera här: