Thailandsplaner

En gång Thailand alltid Thailand. Det tror jag i alla fall. Förra året åkte jag, mannen och vår plutt på charter till Koh Lanta. Snacka om att få blodad tand. Vi har sparat sen vi kom hem från den resan för iväg igen var ett måste. Har aldrig känt ett sånt lugn som i Thailand. Allt är så laid back. Det löser sig-känsla infinner sig ganska snabbt. Att resa med barn är så enkelt. Allt går att lösa.

Igår köpte vi biljetter för hela familjen. Det var så billigt så jag trodde jag läst fel på skärmen. Var liksom tvungen att trycka på beställknappen :)
Vi blir borta i 1 månad över jul och nyår. Ska bli så skönt. Tillbaka till underbara Lanta såklart men dessförinnan till ödsliga Koh Jum.

Vi landar i Bangkok och från början tänkte vi åka direkt till Krabi men jag har börjat fundera lite på att vi ska ta oss till Koh Samet och stanna där nån vecka. Vad tycker ni om det? Har ni några härliga tips?

Jag säger jag....Det är för att jag sitter med planerarkepsen. Mannen säger att han hänger med på allt. Kraven han har är sol, bad, lugn och en och annan Singha. Försökt få honom till att förstå att Chang är bäst..Men nä det går inte :)

Ungarna har nog inte förstått det riktigt men blev nog lite mer verkligt nu när jag skickade bild på flygbeställningen åt dem. De vuxna barnen får jag hoppas kan göra en semesterresa vid den här tidpunkten så vikan mötas upp nånstans. Även mamma har sagt att hon ska försöka spendera en vecka med oss.

Hur kom vi på det här? Jo jag fyller 50 i augusti och mannen 7 månader efter mig. Så istället för en storslagen fest lägger vi pengarna på oss själva. Nån månad efter det blir sonen 18. Vuxna sonen blir 25 vid samma tidpunkt så jag hoppas vi alla kan ses på en gemensam middag på en restaurang i nyår.....Det är en dröm.

Ska försöka lägga ut mer planer under året. De lär ju komma och gå. Har redan bokat några hotell på Koh Lanta men får boka om eftersom vi flyttade bak resan nån vecka.

Som sagt ge oss Koh Samet tips om ni har. Eller ska vi besöka nåt annat i närheten av Bangkok?

Idag känner jag mig ynklig då jag åkt på en dunderförkylning så lite resplaner sitter fint. :)
1 Sofia:

skriven

Jag och Jonatan var på koh Jum för 9 år sedan. Då fanns det ingen elektricitet. Det körde elaggregat 1 timme på morgonen och mellan 19-21 på kvällen. Man gjorde verkligen ingenting där men en jättefin ö.

2 Anonym:

skriven

Hoppa över koh samet och åk till koh Chang ist!! Mycket mysigare där// Jeannette

Kommentera här: