Honda Civic - to be or not to be

Angående avregistrering av personbil GBP 662, utan registreringsskylt eller skrotningsintyg

 

Norrtälje 2019-05-28

 

Hej!

Jag är ägare till fordonet sedan 1994, men har inte sett till bilen sedan dess.

Bilen blev köroduglig och ställdes på förre ägarens tomt, i en carport, vid Molnby Station, Vallentuna kommun.

1996 flyttade jag från Sundbyberg till Härnösand och tog inte med mig någon bil. 2001 ringde en okänd kvinna till mig som då bodde i huset vid Molnby station och sa att jag måste ta bort bilen omedelbart, annars skulle de göra sig av med den. Av naturliga skäl pga avståndet tog jag inte bort bilen. Efter det hörde jag ingenting från dem.

Jag var då i kontakt med organisationen Håll Sverige rent, när de hade en kampanj med att städa upp i naturen efter exempelvis övergivna bilar och förklarade att det fanns en bil vid Molnby station som de kunde frakta bort. Försöker var säkerligen förgäves, då jag inte hörde något från dem efter mailet jag skrev.

2015 åkte jag förbi Molnby station. Huset var övergivet. Det fanns ingen carport kvar och där stod ingen bil. 

Jag vill härmed avregistrera fordonet, jag inte sett till på 25 år.

 

Med vänlig hälsning

Towe Sandlund

Kommentera här: