En dag är aldrig den andra lik

Vaknar väääääääääääääldigt tidigt!
Tack bebis för det!
Sovmorgon? Nä inte längre.
Jäkla skit att jag måste sitta framför Candy hela kvällarna. Men jag bara måste slå syrran i skiten.
Men hon drar ju bara ifrån mig hela tiden....grrr
 
Välling, bebis somnar om upp och ner och på tvären, klockan ringer, väcka två skolbarn, äta frukost, läsa tidning, läsglasögon sönder :(  barn går till bussen, bebis vaknar. 
Allt frid och fröjd...trodde jag ja!!!
 
Hilda ringer. Ingen buss har kommit. Jävla Nobina! Igår älskade jag er för att ni gav oss service och hittade dotterns väska hon glömt på en buss. Idag hatar jag er. STÄLL INTE IN NÅN AVGÅNG OCH INTE DÅ 7.4O-BUSSEN!!!
Och jag som hann sätta in Dagens Ros.....
Snabbyte av blöjor, äta gröt får du göra sen. Skjutsa barn. Ser skitungar stå och blossa utanför entrén. Jag skakar på huvudet åt dem.
Hem. Lugn. Frid. Gröt.
 
Ner på stan för att fixa glasögonen och jag fick det gratis. Tack tack!
Upp till Coop. Handla fredagsmys.
Jag är duktig och har en lista med mig. Läser och plockar ner i korgen. Kommer till kassan. Betalar och går ut....
Nästan...vafan! Glömt två viktiga saker. Fast jag hade lista. Får låsa in kassorna i förvaringsskåpen. Vägrade gå till bilen då det ösregnade. In i affärhelvetet igen!!! Hämtar det jag ska ha. Betala ut. Fan, Ozzy har tappat en raggsocka. Orka! Borta!
 
Tunga kassar, Ozzy sover, tung vagn med bebis, har tvättstugan.....
 
Ikväll blir det väl zzzz framför TVn.....
men först lite Candy.......
 
1 Sofia:

skriven

Haha, jag dör vad roligt du skriver.. Vaddå stressad morsa?! :) känner nästan hur svetten lackar i pannan, jag får hands ett av att läsa hur din förmiddag varit! Puh!!
Kram från mig som vara brände bullarna!!

Svar: :)))) Men du syrran...säg inget till morsan, för det var raggisarna hon stickade till Ozzy...får hoppas att det var den som var lite större än den andra som försvann ;)
Towe

2 Sofia:

skriven

Lovar!! ;)

Kommentera här: