Vissa snackar

Många snackar och många snackar för mycket. Många snackar en massa skit. Många snackar och borde knipa.
Öronen trillar av och jag går i spinn.
I försvarsställning. Alltid redo.

"jag skulle aldrig kunna jobba med en nykter alkis, aldrig, det går fetbort"

VARFÖR??
Vad är det för fel på en som valt rätt väg?
Vad är det för fel på en som lagt det gamla bakom sig och valt att leva ett sunt liv?
Är man en sämre människa för att man tidigare var alkoholist eller narkoman?
Det tycker inte jag.
Oftast är det dem som är de goda.
De som har ett hjärta av guld.
De som har varma, välmenta, ödmjuka tankar, känslor och handlingar.
Hellre jobbar man väl med en som slutat med missbruken än en som är aktiv? Eller?
Jag känner många föredettingar och jag dömer väl inte dem?
Hur kan man ens tänka tanken?
Så trögtänkt. Så jävla dumt.
Och hur vet man att en person är nykter alkoholist eller narkoman? Det står väl inte präntat i pannan?!!

Nej, att jobba med folk som snackar är fanemej värre!!!

Hej då!
1 Lena Westman:

skriven

Heja Towe!!

Svar: Kram
Towe

2 arto lithe'n:

skriven

Bra skrivet Towe. Det gillar jag.

Svar: Tack! Skulle jag börja sålla bland nyktra och fd onyktra skulle jag inte ha några att prata med till slut
Towe

3 Anonym:

skriven

Klok som vanligt

Svar: Sunt förnuft
Towe

Kommentera här: