Röka eller inte...

Jag går på stan och ser en mamma med en 3-åring. Mamman är gnällig och irriterad. Brevid går mormor med liggvagnen där syskonet ligger i. Den lilla 3-åringen pockar på mammans uppmärksamhet. Hon vill hålla mammas hand. Men mamman vill inte. Hon grymtar och säger Nej har jag sagt. Jag ska röka. Flickan blir ledsen och mamman mer irriterad. Mormorn säger ingenting utan bara går. Flickan gråter och vill hålla handen. Men mamman snäser och säger: gud vad du är jobbig. Ska vi gå hem istället? Ska du med och fika?

Jag får ont i magen. Jag hade lust att gå dit och skälla ut henne och ta flickan i handen.
Rök sen! Ta flickan i handen! SLUTA RÖK!!!
SUCK!!

Dagen efter är jag på stan igen. Möter en mamma med en flådig barnvagn. Hon pratar i mobiltelefonen. Hon går omkring och kan göra flera saker samtidigt.
Dra vagnen
Prata i mobilen och
RÖKA!
Hon röker och pratar och när hon pratar så kommer röken.
Hon tar ett bloss till och blåser ut den.
Blåser den neråt
Neråt direkt i vagnen.
Jag får kväljningar
Fy fan vad vidrigt
Jag möter henne och har lust att göra krokben
Jag slår ett getöga ner i vagnen och där, där ligger en liten, liten bebis som är nån månad bara...jag får ont i hjärtat :(

Rök inte i närheten av små barn. SNÄLLA...

Kommentera här: