Dop för nykomlingen - släktträff - överraskningsmiddag

Dopdag för Lova. Familjens nykomling nr 1.
Systrar och mor från norrland och bror från Göteborg. Så kul att få vara samlade. 

Jag hade fixat med skruttans doppresent i flera månader. Den stod på garderoben och jag höll på att försäga mig flera gånger. 

En fin ceremoni i Malsta kyrka. Morbror Hampus med vän spelade gitarr och sjöng så bra. Rätt var det är så kliver Angelica upp. Greppar sin gitarr och sätter sig ner och sjunger. Jag dör en smula. Det var så stämningsfullt. Mycket tårar och känslor av allt det vackra. 

På kvällen lurade vi byxorna av Ylva som fyllde år. Lina hade bokat bord på Ett Glas och Linda, Sofia och jag kidnappade henne. Bindel för ögonen och Winnerbäck i öronen och ner på stan. Riktigt skoj. 

Tyvärr blev Jim och hans familj sjuka så jag fick inte tillfälle att sitta ner och prata med dem eller gosa med lilla Josefin. Men vi får ta igen det till sommaren när det blir två bröllop efter varandra. 

Helgen avslutades med systersmys. Det behövde vi. Så skönt. 

Lova Ylva Törbacka du söta lilla knyte. Så pigg och gullig. Vilken tur att du kom till oss alla. Lycka till i livet älskade unge!

Kommentera här: