Nationaldagen

Igår firades den med ett härligt gäng.
Norrtälje Gospel är gänget med stort G.
Ett gäng härliga människor som jag tror att jag aldrig lärt känna om jag inte börjat sjunga i kören.

Vi sjöng i Engelska parken vid Roslagsmuseet. Lite kyligt men inget regn. Alltid lika roligt  Och jag sjöng Oh Happy day. Älskar att sjunga den med kören. Sån känsla att ha dem bakom mig. Jag blir verkligen HAPPY!

Efter det åkte vi till vackra Länna Kyrka. Tomas Sving vid pianot. Kändes som jag var tillbaka till barndomen. Många har de varit,  1a advent. Bussning från Länna Skola. Bereden väg för herran. Och bussning tillbaka. 

Igår vigdes ett par från Rimbo som tog kontakt med kören och ville att vi skulle sjunga in- och utgångsmusiken. Oh Happy day fast med omskriven text till dem. 
Jädrans vilken känsla att stå där uppe på läktaren och sjunga ut mot dem. Kände mig nöjd efteråt. 

Vi mös hemma hos Tessan med jättegod mat och fika i deras fina nybyggda hus. Tack!!! 

Johanna, du är så fantastiskt duktig. Jag blir alltid så glad av dig och du lär ut så bra. Din karisma sprider sig ut genom hela kören. När du sjunger får jag ståpäls och alltid en klump i halsen. Lycka till med bebisföderiet!

Pelle, utan ditt pianospel vore vi inget.
Kören, vi ses i september!

Puss och kram 
1 Anonym:

skriven

Och utan dig blir det ingen, oh Happy day! Kram

Svar: Gulliga du <3
Towe

2 Lovisa :

skriven

Utan dig blir det ingen, oh Happy day! Kram

Svar: Gulliga du <3 kram
Towe

Kommentera här: