Barnen om mig

Den här såg jag på Facebook och jag frågade barnen och de svarade spontant. Tyckte det var så charmigt :)
 
 
Kopiera, fråga dina barn och skriv exakt så som de svarar.
 
 
Hilda snart 13 år
Albin 16 år
Ozzy snart 5
 
1. Vad brukar mamma alltid säga till dig?
H: Hur mår du?
A:städa ditt rum
O: Du måste gå och kissa
 
2. Vad gör mamma lycklig?
H:Fotmassage
A:när jag är nere och inte på mitt rum
O: När jag föddes
 
3. Vad gör mamma ledsen?
H:Du brukar inte vara ledsen 
A: jag ser aldrig dig ledsen 
O: när inte jag hade kommit
 
4. Hur får mamma dig att skratta?
H:När du kör konstigt 
A: när vi driver med varandra 
O: när du säger: de kör upp i ärslet på mig (syftar på närliggande bilar)
 
5. Hur var mamma som barn?
H:Du tog hand om alla
A: vild
O: då krympte du
 
6. Hur gammal är mamma?
H:49
A: 48...nej...49...pappa är 50 och du är 1 år yngre. .då är du 49..eller hur?
O: 49
 
7. Hur lång är mamma?
H:1,74
A: 1.73
O: jag vet inte
 
8. Vad är mammas favoritsysselsättning?
H:Kolla på Aliexpress 
A: sjunga
O: att sova
 
9. Vad är mamma jättebra på?
H:Laga mat
A: hitta resor
O: att tvätta. Och krama mig och pussa mig
 
10. Vad är mamma inte så bra på?
H:Att laga pannkakor 
A: hålla sig lugn
O: att klippa gräset. Och inte ge godis till mig
 
11. Vad jobbar mamma med?
H:Kriminalvården
A: kriminalvården och sjuka människor. Folk som hamnar på häktet och som inte mår så jävla bra.
O: med fängelset 
 
12. Vad är mammas favoritmat?
H:Det har jag aldrig hört
A: kommer inte ihåg..sallad?
O: ägg
 
13. Varför är du stolt över mamma?
H:Du tar hand om mig
A: för du visar rätta vägen
O: därför du är så gosig och snäll
 
14. Om mamma var en seriefigur så vem skulle hon vara?
H:Vargen i Bamse
A: wonderwoman
O: Kalle Anka
 
15. Vad gör du och mamma tillsammans?
H:Fikar på stan
A: tjafsar
O: vi leker lite
 
16. Vad är likt mellan dig och mamma?
H:Fötterna 
A: attityden
O: vi är snälla mot varandra 
 
17. Vad är olika mellan er?
H:Att vi har olika viljor 
A: jag blir inte lika lätt stressad
O: vi tycker olika om mina gubbar
 
18. Hur vet du att mamma älskar dig?
H:För du säger det
A: hon säger det
O: därför att du alltid kramar mig
 
19. Vad är mammas favoritställe dit hon gillar att gå/åka?
H:Thailand
A: loppisar
O: jobbet

Kommentera här: