Sömnlös

Kl 3.30 tystnade det. Jag försökte komma till ro och somna om. Sen började fyllona dra sig hemåt.  Gap och skrik.  Starta moppe.. Det blir lugnare.  Vi har ett sånt där stort fönster utåt så man ser varje skugga som går förbi....Rätt var det är så är skuggorna liksom närmre..FAN, de är ju på vår altan och snokar. Jag rusar upp drar gardinen åt sidan och ser två luffare, thaikillar, jag knackar hårt på fönstret och lägger till bestämda minen och sjasar med händerna. De blir skrämda och viker av till höger om vår bungalow.  Till saken hör är att de inte kommer nån vart där. En återvändsgränd. Frallan vaknar och undrar vad som sker. Han går på toan och jag kollar hela tiden ut. Då kommer de fram igen.  Jag knackar ännu hårdare åt dem och de springer ner mot stranden. Arg. Skakis. Vem kan sova?..... Som straff tänker jag inte använda rumpduschen utan tänker spola ner toapappret i toan!!!

Kommentera här: